Generic placeholder image Generic placeholder image

Innovation Games, spel för bättre kundförståelse – kurs & certifiering

I den här kursen får du lära dig att planera och facilitera "Innovation Games®" sessioner. "Innovation Games®" är samling tekniker som hjälper dig att förstå dina kunder bättre och att bygga rätt produkt.

Även om de kallas spel är Innovation Games® seriösa, moderna, verktyg som låter dig göra kostnadseffektiv marknadsresearch. De hjälper dig hitta de verkliga drivkrafterna och behoven hos dina kunder.

Undrar du hur det kan gå till? Titta på videon nedan eller läs vår instruktör, Ceasario Ramos, förklaring här.

 

Vem riktar sig kursen till?

Innovation Games kursen riktar sig till produktägare, produktmanagers, scrum masters, entrepenörer, marknadsförare, och konsulter. Innehållet är mycket användbart för alla som jobbar med nyskapande produktutveckling, från ax till limpa.

Certifiering

Efter utbildningen blir du certifierad som "Certified Innovation Games® Colloboration Architect", orange bälte, av företaget "The Innovation Games Company".

Anmäl intresse för Innovation Games, spel för bättre kundförståelse – kurs & certifiering







Rekommendationer

Great training, generates a lot of insights. Very good trainers (likable, experienced). We started directly with playing the games. That was very good. Teaching the games by playing them. The case studies and the games subjects were very near to the participants needs. Important for me as a German: The trainers shared their experiences from their customers. And we talked about more games than mentioned in the official book.

Jan Fischbach

It is a helpful training to learn tips & tricks you can use to add value to your customer faster and with more fun; and that's what is is all about after all, right? The games are easy to understand and surprisingly applicable in many situations. Cesario is an inspiring trainer with lots of practical experience.

Jowen Mei

The innovation games are good tools to use for product evaluations. They stimulate the customer which enables you to get better customer feedback faster. The insights the games provide are used for further developing your product according to customer needs. The training is no lecture, you are actively involved in the explanation and playing of the games so that your attention isn't lost for a moment.

Daan de Groot

Innehåll

Dag 1

  • Teorin bakom Innovation Games och fallstudier
  • Spelet "Buy a Feature" & fallstudie
  • Översikt över de 14 spelen
  • Spelet "Product Box" & fallstudie
  • Marknadsresearch
  • Spelet "Give Them a Hot Tub" & fallstudie
  • Att planera, förbereda och genomföra spelen
  • Att facilitera spelen
  • Spelet "Spider Web" & fallstudie
  • Att behandla resultaten efter ett spel

Dag 2

  • Spelet "Start Your Day" & fallstudie
  • Spelet "Prune the Product Tree" & fallstudie
  • Innovationsspel & Kundreferensgrupper
  • Spelet " 20/20 Vision" & fallstudie
  • Innovationsspel för era speciella utmaningar
  • Spelet "Speed Boat" & fallstudie
  • Spelet "Remember the Future"

Omfattning: 2 dagar, 9-17

Pris: 14 950 kr exkl. moms

Inkluderar frukost, lunch, fika och tryckt kursmateriel på engelska.

Kursen hålls på engelska.

Avbokningsregler